Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op langlauf.startpagina.nl

Toerlanglauftocht in Zweeds Lapland

  • sam van haaster

    Na verscheidene tochten in Noorwegen en Zweden te hebben gemaakt wil ik nieuwelingen graag kennis laten maken met deze ‘groene’ vorm van wintersport. Toerlanglauf is toegankelijk voor iedere sportieveling met een goede conditie. Verwar het niet met het langlaufen door de loipe zoals dat bekend is in de Alpen: toerlanglauf is trekken door ongebaand terrein, met een rugzak met het hoogst noodzakelijke, van hut naar hut.

    Met groepen tot zes personen wil ik een tocht maken langs de Kungsleden in Zweeds Lapland: een veilige, gemarkeerde route met redelijke dagafstanden tussen de hutten, door een prachtig dal tussen de hoogste bergen van Zweden. Start en finish worden gevormd door comfortabele berghotels die bereikbaar zijn met openbaar vervoer en waar ook de uitrusting kan worden gehuurd. Tocht- en reisdagen samen ben je 12 dagen onderweg, de kosten all-in zijn ongeveer 850 Euro. Reis data: 16-27 Maart, 24 Maart - 4 April.

    Let wel: er is geen sprake van een commerciële, gegidste toer, ieder gaat uiteindelijk op eigen verantwoording mee. Ik verzorg wel de hele logistiek van de tocht ter plekke, geef ski-instructie en adviseer over uitrusting en voorbereiding. Desgewenst verzorg ik de reisboekingen.

    Interesse? Stuur een mailtje voor meer informatie naar facvh@xs4all.nl.

  • Sam

    Er zijn op dit moment - 14 nov - zes belangstellenden, drie mannen, drie vrouwen. Maximaal aantal dat ik me had gesteld was 2x6, dus is er zeker nog ruimte voor nog zes personen.