Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op langlauf.startpagina.nl

Help, TE VEEL sneeuw voor skaten!

  • Skater

    Jemig, gister de NS en kou weerstaan voor te weinig sneeuw en onhandige paden, vandaag TE VEEL sneeuw, THUIS, op ideale paden en een paar grasbulten.

    Ik ben 1 bepaald bosrand zandpad vaak op een neer geskate, onderwijl af en toe handige passanten, en pas toen ik goed moe werd, kon ik goed genoeg skaten om aan techniek te gaan denken. Met 20-25 cm, valt dat niet mee. Je zou skate skis met hogere punten moeten hebben, om beter over de sneeuw ipv er onderdoor te gaan…

    Als winters als deze blijven komen (zeer welkom hoor), moet ik toch iets regelen om (liefst ongemotoriseerd) de paden skate-baar te maken. Ik denk aan een rubberboot. Of zelfs een opblaasbaar sleetje zoals kinderen gebruiken. Het glijdt goed, en plet de sneeuw (een beetje) Een paar keer op en neer moet een skate piste van 2.5 breed maken, dacht. Je moet dan met 2 personen zijn : Eentje skate, met een gordel om, touw eraan vasthouden door de ander die op het sleetje zit om de boel te pletten. Ik denk echt dat dit werkt, als je niet eerst wacht tot er 25cm ligt. Elke 10cm verse sneeuw is het wel nodig denk ik.

    Even werk, maar dan HEB je ook wat!

    Bij te weinig sneeuw de boel bij elkaar gooien om meer op 1 strook te krijgen, dat wordt ingewikkelder vrees ik…

  • Skater

    Echter, vanavond:

    Zo uit m'n voordeur (downtown Rotterdam) over de stoepen naar “buiten” kunnen skaten. Prachtig aangetrapte stoepen, fietspaden, en wandelpaden. Bij vlagen waanzinnig fijne en snelle omstandigheden.

    Dat ik dat nog mee mag maken, 1-op-1 sprinten door mijn eigen straat, OP SNEEUW!

    Misschien 4-5 uur op de latten gestaan vandaag. Mijn wekker voor morgen stond heel vroeg, om voor het werk nog even los te gaan. Stond. Ik hoop dat er 's avonds nog ergens bruikbare sneeuw ligt. De balans tussen te weinig en teveel sneeuw is nogal wankel, lijkt het…

  • Coen

    Het ziet er idd fantastisch uit. Helaas doen ze hier in de buurt helemaal NIETS aan langlauf. Daarvoor moet ik drie kwartier rijden naar Vierhouten. Terwijl hier het mooiste pacour van misschien wel Nederland ligt. Veel natuur, heuvels, veel fietspaden waarop een langlauf spoor gelegd kan worden…maar de Veluwezoom slaapt wat dat betreft. Zó vaak heb ik niet gelanglaufd dat ik een goede techniek heb om op hobbelig platgetreden paden kan skiën, denk ik. Maar wil het wel proberen. Moet werken, maar niet hele dagen de komende week. Had ik vandaag al maar langlauf ski's gehad. Was niet alert en attent genoeg de afgelopen dagen, maar wil dat graag goed maken.

    Als iemand nog TIPS heeft waar je verder goed kunt langlaufen, dan hoor ik dat graag !!