Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op langlauf.startpagina.nl

Poging skaten in Kaapse Boosen : lichte teleurstelling

  • Skater

    Na bericht op VasaSport dat het goed zou gaan in de Kaapse Bossen, vandaag in de trien gesprongen, uitstappen in Maarn. 300m lopen en je staat in het bos.

    Dat bos echter, is anders dan het 50 jaar geleden zou zijn geweest. Het brandhout wordt niet geraapt, blijkt.

    Mijn (gelukkig heel goedkope skate-skis) liepen vaker vast dan dat ze gleden.

    Het beste ging het eigenlijk op een wandel route voor rolstoelgebruikers, ergens richting Doorn. De bodem is daar zand, en relatief egaal. Crashes door vastlopers bleven echter onvoorkoombaar. Je mikt op de witste sneeuw, en hoopt voor het beste. Ik schat dat er maximaal 7cm lang, op goede plekken. Net effe te weinig. Of, de onderste laag had harder aangevroren moeten zijn. Dooi komt nooit als het je eens goed uit zou komen.

    Ik ben uren bezig geweest, maar al met al was het toch een teleurstelling. Gisteravond net na de bui in Rotterdam, ging het eigenlijk beter op verharde parkpaden in Rotterdam, bij ~4-5cm maximaal. Tuurlijk, de vastlopers gaven altijd een stevige crash (niet op zachte sneeuw, maar gewoon op straat), en mijn skis waren echt OP na de eerste paar keer straatschuren, maar ik kwam daar toch met meer voldoening van thuis.

    Weet iemand een betere spot dan Maarn, waar ik met de trein makkelijk terecht kan? Een kilometer wil ik best lopen, misschien zelfs overstappen op een bus.

    Ik zal balen als ik het lees, maar wat zijn jullie ervaringen qua skaten? Klassiek had volgens mij veel minder erg geweest, maar dat is net niet mijn ding.

    Sportieve groet,

    Skater

  • Coen

    Jammer om te horen dat al je energie ‘vastliep’, maar ik denk dat je meer plezier hebtgehad deze zondag, waar sneeuw rijkelijk voor handen was. Wat tips: 1) op weeronline.nl staat ‘sneeuw in Nederland’, daar kan je zien waar de meeste sneeuw is gevallen. (Verschilt heel erg per regio…je zult opkijken van de grote verschillen op kleine afstanden !) 2) In Kuinre, Dalfsen en Vierhouten worden er langlauf ski's verhuurd. In Vierhouten weet ik dat ze de moeite nemen om loipes te sporen. Aanreistijd zal wat langer zijn dan naar maarn, maar dan heb je ook wel wat. Ik ga morgen even kijken of ik wat kan regelen, anders ga ik de dinsdag !