Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op langlauf.startpagina.nl

launlaufen met leki (berg)wandelstokken.

  • Fer Heeremans

    Kun je die (gedeelde en geveerde) stokken gebruiken of moet je daarvoor toch ski-stokken kopen? Als dat kan: is het aan te bevelen de vering uit te schakelen?

    We hebben ook Nordic-poles uit één stuk maar die lijken me tekort…?

  • sam van haaster

    Aanbevolen stoklengte voor langlaufen is okselhoogte. Dat maakt ze over het algemeen een stuk langer dan normale wandelstokken en skistokken. Als stokken te kort zijn, of geen behoorlijke sneeuwteller hebben, kun je je niet goed afzetten. Verende Leki bergwandelstokken lijken me zo'n beetje de minst geschikte stokken voor langlauf..

  • Skater

    Geef 2 of 3 tientjes uit voor deugdelijke langlaufstokken.

    Ik spendeerde 2 tientjes aan heel behoorlijke alu Fischers, toen ik toch skis liet komen.

    Er zijn goede formules te vinden voor klassiek en skating relatief aan lichaamslengte, met correctie voor beginners en gevorderden.

    Voorbeeld : 1m94 en mijn skating stokken zijn 1m72.5. Klassiek 1m65.

  • Fer Heeremans

    Bedankt…

    We hadden ‘geluk’ dat er in het Schwarzwald geen sneeuw lag… We hebben heerlijk ‘genordict’ uiteraard met Nordic poles..

    Volgende keer neem ik toch maar mijn oude langlaufstokken mee of ik koop nieuwe.

    Bedankt, Fer