Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op langlauf.startpagina.nl

skating launglaufgebieden op 4 uur rijden?

  • eefje

    ik heb onlangs een skate-langlauf uitrusting gekocht en vraag me af of je (er er sneeuw ligt) je in de ardennen of sauerlang goed kan skaten? Ik ken baraque fraiture maar alleen van de klasieke stijl. andere gebieden binnen 4 uur kan natuurlijk ook.

  • Skater

    Geprepareerde skating loipes lijken lastig te zijn.

    Ik heb dezelfde vraag, maar denk dat ik me beter kan gaan toeleggen in het vinden van vrij toegankelijk oostelijk gelgen locaties waar je met b.v. 8cm sneeuw al skaten kunt.

    Ik denk aan kunstgras, golfbanen, kortgegraasde effen weides, voetbalvelden, etc.

    Kwestie van de sneeuwrader in de gaten houden en soms last-minute een dag vrij nemen en in de auto of trein springen.

    Iemand andere specifieke aan-te-reizen skating tips?

  • JG

    Hallo Eefje,

    Het Sauerland is toch het mooiste langlaufgebied dat redelijk dichtbij ligt.

    Ik weet niet waar je woont, maar ik rij er in 3 uur naar toe. De z.g Rothaar loipe is het meest sneeuwzeker omdat die over de hoge kammen van de Rothaar gaat.

    In Skilanglaufzentrum Hochsauerland Westfeld-Ohlenbach is zelfs een kunstmatig besneeuwde loipe! Via de vele webcams in het Sauerland en kun je vanuit Nederland inmiddels een prima inschatting maken of het loont om naar het Sauerland toe te gaan. Iets verder, maar ook een langlauf eldorado is de Harz.

    Ik ben er meerdere malen geweest en je kunt er prachtige tochten maken. Voordeel van de Harz is dat het iets hoger is dan het Sauerland en oostelijker (dus kouder)

    Groet,

    JG

  • Skater

    Ik kan momenteel geen LL sneeuw vinden in het Sauerland, zelfs niet loipes waar kunstsneeuwvoorzieningen liggen zijn nog dicht. Wel mooie webcam plaatjes in de Elzas, maar dat is wel weer een aantal uurtjes verder.

    Ik overweeg nu een vliegtrip naar Oslo. Tickets zijn goedkoper dan je auto voltanken voor de Elzas. Loipenetwerk met 2600km zit wel snor. Niet dat het daar nu zo wit is trouwens.

  • JG

    Misschien ligt er wel voldoende sneeuw in Rondane. Ik ben daar afgelopen zomer geweest en heb er een week gewandeld. Vanaf het vliegveld van Olso is er een prima treinverbinding naar Otta (4 uur). Rondane is in de winter een populair langlaufgebied bij Noren en Zweden. Er zijn gemarkeerde langlauf routes en gespoorde loipes. Denk wel dat je daar wat later in de winter naar toe moet gaan, omdat het gebied vrij hoog ligt (boven de 1000 meter)

    Groet,

    JG