Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op langlauf.startpagina.nl

langlaufervaring met kids

  • Jacqueline

    Hallo,

    Ik zou volgend jaar heel graag een keer op wintersportvakantie willen. Omdat skieën voor ons lichamelijk niet meer kan, willen we gaan langfaufen. Ik weet alleen niet of het voor kinderen wel leuk is Mijn kinderen zijn 10 en 8 jaar. Wie kan mij hier meer over vertellen?

  • Skater

    Ik kwam laatst langs een site (in het Duits dacht ik) speciaal voor gezins-lauflaufvakanties. Als ik hem weer tegenkom zal ik hier nog wel even posten.

    Heel specifieke programma's om de kinderen de hele dag te vermaken met langlaufen en sleeën.

  • Barbara

    Ik langlauf al jaren met mijn kinderen, begonnen toen ze 6 en 7 jaar oud waren.

    De oudste is echt helemaal gek van langlaufen, de jongste vindt het klimmen soms wat zwaar. (Dan laat ik hem zijn ski's uitdoen en loopt hij gewoon de berg op, doe ik zelf ook vaak als het te steil wordt.) Uiteraard ben ik rustig met ze begonnen, maar al snel wilden ze zelf alleen nog maar de moeilijkste loipes doen, omdat ze de afdalingen zo leuk vinden. Tochten van 15-20 km was al snel geen probleem.

    We hebben al gelanglauft in Duitsland en Oostenrijk, maar Noorwegen is verreweg favoriet. Een echt langlaufeldorado, sneeuwzeker. En vooral: Noorse kinderen groeien op op de langlaufski's. Onze kinderen voelden zich daar minder “bekeken” dan in de alpen, waar je weinig kinderen op langlaufski's ziet.

    Gouden tip: las regelmatig pauzes in en vergeet niet chocola mee te nemen voor onderweg.

    Veel plezier, het gaat vast lukken!

  • Peter-Paul van Broekhuizen

    Hallo Jacqueline,

    Het Goms in Zwitserland is zeer geschikt voor kinderen om te leren langlaufen, Onze jongste van 10 doet het ook maar gaat liever naast ons hotel met de sleeplift mee omhoog om te skieen . Wij hebben hier een prachtige kleine skilift naast huis speciaal voo r kids. Ook is er een skischool in Gluringen.

    Kijk maar eens op www.goms.ch of op onze homepage

    www.wallisersonne.ch