Tamelijk kalm forum, nog iemand thuis? Zijn er misschien andere NL forums waar ik info kan opdiepen of wordt er helemaal niet over lauflaufen gekletst in onze taal?

Ik ben net terug van een kort MTB ritje door een recreatiegebiedje hier in de Rijnmond. 5cm sneeuw, misschien iets meer. Het kan toevallig deze winter zijn, maar het lijkt erop dat ons klimaat steeds vaker steeds korter sneeuw geeft.

Nooit heb ik gelauflauft, ben wel net begonnen met “droog” oefenen, op Crosskates (www.crosskate.com , out of business).

Nu vraag ik mij af, hoeveel sneeuw en welke ondergrond staat het eerst toe om zo goed en zo kwaad als het gaat een beetje te prikken en glijden? Is dat überhaupt mogelijk zonder een geprepareerde piste?

Mijn interesse gaat vooral uit naar het skaten. Denk erover eenvoudig wedstrijdmateriaal aan te schaffen, tiefschnee langlaufen is minder mijn ding verwacht ik.

Stel, er ligt 5 of 7cm sneeuw, kan er op bepaalde ondergronden dan eventjes kort genoten worden? Op de eg met smeltende sneeuw ben je met wieltjes vrij kansloos, lijkt me? :(

Ik heb geen auto en ben niet rijk, vaak de sneeuw opzoeken in Belgie of Duitsland zit er niet in, maar ik denk dat ik het helemaal tof ga vinden en hoop op den duur wedstrijden te kunnen doen.

Bij voorbaat dank!

Jan Gerrit